pancocon Office Professional Plus 2013 Key and Download URL will be send via Email within 8 hours. cheap office 2013 key
Feb 10, 2015 | Post by: Zane No Comments

Sociālā kampaņa mudina aizdomāties par tēva lomu ģimenē

Tēvi bērnu dzīvē un attīstībā spēlē tikpat nozīmīgu lomu kā mātes, tāpēc ir svarīgi, lai tēvi jau no bērnu dzimšanas brīža iesaistās mazuļa audzināšanā.

2014. gada nogalē tika atklāta sociāla kampaņa “Būt tēvam – tā ir māksla”, ar kuru Latvijas sabiedrība vairāku mēnešu garumā būs aicināta pievērst uzmanību mainīgajai tēvu lomai ģimenē. Kampaņa ir daļa no Centra Dardedze un SIA Inspired ilgtermiņa aktivitātēm, lai veicinātu tēvu iesaisti bērnu audzināšanā.

Kampaņas video apskatāms šeit: https://www.youtube.com/watch?v=BytuVuVEfpw.

Kampaņas ietvaros ar uzņēmuma SolidData palīdzību tika veikta aptauja par tēva lomu ģimenē un mūsdienu galvenajiem izaicinājumiem. Pētījuma piedalījās gan tēvi, gan vīrieši bez bērniem. Atklājās, ka katrs otrais respondents uzskata, ka lielākās grūtības rada darba un ģimenes dzīves savienošana, savukārt vairāk nekā puse (57%) atbildēja, ka lielākais izaicinājums mūsdienās ir finansiālā stabilitāte un nepieciešamā nodrošināšana, bet 44% respondentu vislielākās grūtības sagādā bērnu disciplinēšana.

Aptaujā novērota tendence, ka ikdienā bērnu audzināšanā 61% tēvu gūst atbalstu online casino dgfev un kā piemēru ņem bērnu māti. Jaunajiem tēviem palīdz arī viņa vecāki – 43% gadījumu tā ir vīrieša māte un 39% gadījumu – tēvs.

“Interesanti, ka aptaujā 93% tēvu piekrīt, ka ar bērniem vēlētos pavadīt kopā vairāk laika. Šī tendence norāda uz notikušajām izmaiņām sabiedrībā, kas, iespējams, ir pamatā pieaugošajai tēva iesaistei bērnu audzināšanā, kad arī viņi izjūt nepieciešamību pavadīt ar bērniem vairāk laika. Tēvu tēmā saskatījām iespēju veikt būtiskas un pozitīvas izmaiņas sabiedrībā ilgtermiņā,” saka SIA Inspired vadītājs Kārlis Gedrovics.

Centrā Dardedze tēvi aicināti apmeklēt tēvu grupas, kuras radītas, lai aicinātu tēvus aktīvāk iesaistīties bērnu audzināšanā, veidojot izpratni par ģimenes locekļu emocionālajām vajadzībām.  “Būt tēvam tiešām ir māksla – mūsdienu pasaules ritmā spēt uzlikt akcentus uz īstajām vērtībām – bērniem un ģimeni. Rast laiku, lai ikdienā pavadītu laiku ar bērniem, sniegtu nedalītu uzmanību, veidotu attiecības! Un tas ir viens no būtiskiem priekšnosacījumiem veselīgai bērna attīstībai. Mēs aicinām tēvus pavadīt vairāk laika ar bērniem un darīt to tā, lai abām pusēm prieks,” uzsver Centra Dardedze vadītājs Mārtiņš Egle. Plašāka informācija par tēvu grupām pieejama mājas lapā www.centrsdardedze.lv.

Par socioloģisko pētījumu:
Kampaņas ietvaros, ar uzņēmuma SolidData atbalstu, tika veikta interneta aptauja, kurā 505 Latvijas vīriešiem vecumā no 18 līdz 65 gadiem tika vaicāts, kāda ir viņu attieksme pret tēva lomu, kādi ir mūsdienu tēva izaicinājumi un gaidas un kāda, vīriešuprāt, ir tēva ietekme uz bērna attīstību. Daļa jautājumu tika uzdoti tikai tēviem (n=305), bet uz daļu no jautājumiem atbildēja gan tēvi, gan vīrieši, kuriem bērnu nav (n=200). Tādā veidā bija iespējams noskaidrot atšķirības attieksmē starp vīriešiem, kuriem jau ir un kuriem nav pieredze bērnu audzināšanā.

Kampaņas atbalstītāji: Inspired, Latvijas Vecāku kustība, Abnormal, Mccann Live, #Jurgstulajstus, PxB.lv, Domina Shopping, SDG, BB Rental, SolidData, Gatis Rozenfelds, BMA, LTV, JCDecaux, Mute Studio, Vairāk Saules, aktieris Vilis Daudziņš.

Papildu informācija:

Elīna Kļaviņa
Inspired Tēvu projektu vadītāja
e-pasts: elina.klavina@inspired.lv
Tel.: 29428125

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *