pancocon Office Professional Plus 2013 Key and Download URL will be send via Email within 8 hours. cheap office 2013 key buy cheap windows 10 key buy cheap office 2016 key Windows 10 Home Key Office Professional Key sale
Sep 27, 2013 | Post by: Zane 1 Comments

Sabiedriskais transports Rīgā – pamats uztraukumam arī daudzām ģimenēm

 

Šonedēļ samērā negaidīti saņēmu zvanu no Latvijas Radio 1, kur raidījuma „Pēcpusdiena” ietvaros tika diskutēts par nule izskanējušo jaunumu attiecībā uz Rīgas sabiedrisko transportu un proti – daļai iedzīvotāju, konkrēti – pilsētā deklarētajiem iedzīvotājiem šo pakalpojumu nodrošināt par 2x zemāku cenu, nekā iebraucējiem. Uz to brīdi par šo zināju vien tik, cik no steigā pārlasītas ziņa kādā interneta portālā un mana pirmā reakcija – ļoti labi. Esmu lietas kursā, ka kaimiņvalsts galvaspilsētā Tallinā tās deklarētie iedzīvotāji kopš šī gada 1. janvāra var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas un, tā kā jau no studiju gadiem dzīvoju Rīgā un esmu te arī deklarējusies, priecājos, ka man kā rīdziniekam piešķir kādu „bonusu”.

Tomēr pie jautājuma, kā ar pārējiem – tiem, kas ir deklarējušies citur, samulstu, jo saprotu – cilvēki Rīgā ierodas dažādu mērķu vadīti – vieni te brauc strādāt, citi ciemos, vēl kāds atbrauc ekskursijā, uz teātri, cirku, iepirkties, pie ārsta vai uz kādu valsts iestādi. Vieni te ierodas teju katru dienu, citi – pāris reizes gadā. Pēc radio intervijas aizdomājos par šo jautājumu vairāk un tas ir neapstrīdams faksts- ne visi „iebraucēji” Rīgā ierodas ar privāto transportu; palasīju cilvēku komentārus medijos, aprunājos ar paziņām un jāsaka kā ir – viedokļi ir krasi atšķirīgi. Vieni atbalsta šīs idejas „gaišo pusi” – „legalizēt” tos pilsētas iedzīvotājus, kas te dzīvo un strādā gadiem, tomēr nav deklarējušies un nodokļi aiziet kādai citai pilsētai, kuru par mājām tie nesauc jau sen, tomēr vairākums šo ideju dēvē par absurdu, pārsteidzīgu un nepārdomātu lēmumu, kas daudziem Latvijas iedzīvotājiem radīs kārtējo „robu” ģimenes budžetā un nākotnē liks biežāk pārdomāt kā un vai ierasties Rīgā. Piekrītu – ir ļoti, ĻOTI liela starpība vai uz Rīgu brauc strādāt/ mācīties (studēt) katru darba dienu (jo citur šādas iespējas ir stipri vien ierobežotas) vai pāris reizes gadā izpriecu nolūkos. Vai uz Rīgu brauc viens vai kopā ar ģimeni. Ir saprotama ideja domāt par rīdziniekiem un tiem, kuriem būtu vēlams par šādiem kļūt, bet ļoti apšaubāma nepieciešamība paaugstināt transporta biļešu cenas pārējiem, turklāt ļoti ievērojami.

Atsaucot atmiņā arī citas idejas, kad Rīga ir mēģinājusi risināt sabiedriskā transporta problēmas, rodās vēl viens jautājums – kā šī ideja iet kopā piem. ar mudinājumu nebraukt Rīgas centrā ar privātajiem transportlīdzekļiem, noviet tos ārpus centra un pa centru pārvietoties ar sabiedrisko transportu? Sanāk zināmas pretrunas, vai ne, un šobrīd daudzos cilvēkos tiek noplicināta jebkāda vēlme izmantot sabiedrisko transportu galvaspilsētā, ja vien tā nav galēja nepieciešamība!

Man noteikti interesē arī tas vai līdztekus šim tomēr tiek domāts par atlaižu sistēmu, ja, piem. tiek iesniegta izziņa no darba vietas vai augstskolas par to, ka Rīgā tiek pavadītas, teiksim, piecas dienas no septiņām? Jeb šī atkal būs spēle vienos vārtos, kad iznākums zināms jau sākotnēji – variet, brauciet, nevariet – ejiet ar kājām! Sabiedriskā transporta cenas arī citur Eiropā ir salīdzinoši augstas, tomēr teju visur tiek piedāvātas izvēles iespējas – biļete uz dienu, uz stundām, ģimenes biļetes utt. Kā būs Rīgā?

Skaidrs ir viens – sabiedrība prasa skaidrojumu. Cik pamatots ir cenas paaugstinājums tieši šobrīd, kad Latvijas iedzīvotāji jau tā ar zināmām bažām gaida pāreju uz eiro, vai tiks ņemts vērā to daudzo tūkstoši viedoklis, ka strādā Rīgā, bet dzīvo piepilsētā (Mārupē, Jūrmalā, Ādažos, Baldonē utt.), jo Rīgā pie labākās gribas visiem nesarūmēties utt.? Jautājumu, kā vienmēr, vairāk nekā atbilžu, bet man tomēr gribētos cerēt, ka līdz nākamā gada janvārim mēs saņemsim atbildes vismaz uz dažiem no tiem.

Klusēt noteikti nevajag, jo šis jautājums skar ļoti daudzus, tajā skaitā arī vecākus, daudzbērnu ģimenes, maznodrošinātos utt., un, diemžēl, ne visus pozitīvi. Tomēr nav jēgas pārpildīt interneta portālus ar bezjēdzīgām klaigām, lai vai cik tas mums būtu tipiski. Es nezinu vai mums – vecākiem, varētu izdoties kaut kā ietekmēt šo lēmumu, tomēr, ja ir konstruktīvs viedoklis par šo jautājumu, rakstiet! Mums vienmēr ir iespēja darīt zināmu savu viedokli arī augstākstāvošajiem un mūsu – Latvija Vecāku kustības pieredzē ir vairāki gadījumi, kad tiekam sadzirdēti, uzklausīti un mūsu priekšlikumi ir tikuši izvērtēti un pat „likti lietā”.

Arī šoreiz nav tikai balts vai melns, viennozīmīgi labs vai slikts.

LVK valde locekle,
Zane Johansone

P.S. Šis ir tikai un vienīgi mans personīgais viedoklis…

One Comment to Sabiedriskais transports Rīgā – pamats uztraukumam arī daudzām ģimenēm

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *