pancocon Office Professional Plus 2013 Key and Download URL will be send via Email within 8 hours. cheap office 2013 key
Jul 17, 2012 | Post by: Zane 1 Comments

Par Izglītības reformu darba grupām…

 

Šī gada 29.jūnijā Izglītības un zinātnes ministrijā notika 8.vispārējās Izglītības reformu darba grupu kopsapulce. Kopsapulcē iepazināmies ar darba grupu padarīto darbu un tās rezultātu- Reformu īstenošanas rīcības plānu vispārējā izglītībā.
Atļaušos atgādināt, kādas ir šīs darba grupas.
              1. Izglītības saturs un mācību procesa organizācija.
              2. Pirmskolas izglītība.
              3. Pedagogu kvalitātes, atalgojuma un motivācijas sistēma.
              4. Mazo skolu attīstība.
              5. Izglītības finansēšanas sistēma.
              6. Izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas izstrāde.
              7. Iekļaujošā izglītība.
              8. Vispārējās izglītības ekspertu pamatgrupa.
Darba grupās tika iesaistīti dažādi eksperti, pedagogi, izglītības pārvalžu darbinieki, izglītības un zinātnes ministrijas darbinieki un arī vecāki un jāsaka, ka darbs darba grupās noritēja samērā sekmīgi.
Bieži vien mēdijos izskan kritika tā saucamajām Ķīļa reformām. Kāpēc reformas ir vajadzīgas un vajadzīgas tieši tagad? Varbūt tāpēc, ka šobrīd visbiežāk apspriestais jautājums ir skolotāju algas, slodzes, datori, ineraktīvās tāfeles, bet vai pirmajā vietā nebūtu jāliek bērna labsajūta izglītības iestādē, izaugsme, veiksmīga nākotne, dzīve? (Ja kādam interesē plašāk, tad atgādinu, ka ar reformas īstenošanas rīcības plānu vispārējā izglītībā bija iespējams iepazīties laikrakstos, izglītības un zinātnes ministrijas mājas lapā.)
Ko tad mums vecākiem vajadzētu mācīties, ja tā var teikt, no šī pirmā cēliena?
1. Ļoti svarīgi, ka izglītības procesā iesaistītie- vecāki , pedagogi, skolēni, izjūt atbalstu.
2. Vecākiem vēl aktīvāk jāiesaistās darba grupu darbā, jāinformē un jāiesaista arī citi vecāki.
3. Visas šīs darba grupas ir svarīgas, tāpēc ikvienā no tām ir jādarbojās kādam vecāku pārstāvim.
Bieži sociālos mēdijos izskan jautājums, kas atbildēs, ja reformas nenesīs gaidāmos rezultātus? Bet kas atbildēs, ja mēs neveiksim, neveicināsim reformas? Atbilde uz šiem abiem jautājumiem ir viena- atbildība par mūsu bērnu,  mūsu valsts nākotni ir jāuzņemās mums- vecākiem, tātad sabiedrībai. Vai tad kādreiz ir bijis savādāk? Man gribas teikt- deputāti, valdības, ministri nāk un iet, bet mums pat nav kritēriju kā vērtēt viņu darbu, kur nu vēl prasīt atbildību. Kā gan mēs varam pārvaldīt savu valsti, ja baidamies uzņemties atbildību un nespējam pārvaldīt sava novada, pilsētas vai pagasta izglītības iestādi. To, tāpat kā valsti, mēs uzticam pārvaldīt kādam citam, kurš gan uzņemās atbildību, taču būtībā ne par ko un ne ar ko neatbild.
Eksperti bažījās, kas būs tie cilvēki, kas reformas īstenos un šīs bažas patiešām ir pamatotas. Vai mēs esam gatavi brīvībai, skolu patstāvībai? Vēsture jau ir pierādījusi- sabiedrība bija nesagatavota, neinformēta, tā nebija gatava brīvā tirgus”burvībai”- Latvijas lauksaimniecība cieta milzīgus zaudējumus. Jāpiekrīt Zanei Oliņai, ka jābūt pārejas periodam, lai sagatavotu gan pedagogus, gan direktorus, bet galvenais vecāku pārstāvjus, kas būtu spējīgi sekmīgi vadīt izglītības iestāžu padomes, kam būs liela loma izglītības iestāžu vadīšanā.
Lai reformas sekmīgi īstenotos, ir vajadzīgi pilotprojekti. Ir jāatcerās- nekad visi iestāžu vadītāj, tāpat kā visi vecāki, nebūs gatavi reformām. Jāvērtē un jāpopularizē jau esošie labie piemēri- privātskolu pieredze, Babītes pirmskolas iestādes sekmīgā pieredze, jau tagad sekmīgi strādājošo izglītības padomju pieredze… Bet galvenais, kā radīt motivāciju mums visiem, kas iesaistīti izglītības procesā, uzņemties atbildību?

Vecāku organizācijām, vecākiem, kas ir gatavi uzņemties reālu atbildību  un vēlās strādāt izglītības iestāžu padomēs, ir JĀUDZĒ MUSKUĻI.

Uz tikšanos jaunā darba cēlienā,
Vilnis Baltais

P.S. Ja vēlies iesaistīties kādā darba grupā, raksti man: vecakilielvardesno@inbox.lv

One Comment to Par Izglītības reformu darba grupām…

  1. Reinis Ziļevs
    July 17, 2012 3:43 pm

    Paldies, Vilni, par informāciju! Vēl vēlos pastiprināt Viļņa teikto ar to, ka mums, vecākiem, ir laiks atmest malā kautrību un bailes. Mums ir jāiet katram uz savu skolu, jārunā ar skolu vadību, ar skolotājiem, ar pārējiem vecākiem. Kopā jāliek galvas un jāspriež ko katrs savā dzīves vietā, skolā, pagastā varam kopīgiem spēkiem uzlabot.
    Jā, ir un būs pašvaldības, skolas, skolu vadītāji un skolotāji, kā arī vecāki, kuri pretosies jebkurām izmaiņām un uzlabojumiem, jo gluži vienkārši ir bail mēģināt…tie cilvēki labāk dzīvo atbilstoši 50 gadu senām receptēm, tā arī māca bērnus un baidās pavērties pa logu un pieņemt, ka ir jau 21. gadsimts, ka ir nomainījušās trīs paaudzes, ir cita valsts iekārta un tehnoloģijas. Bet šādi cilvēki iet mazumā.
    Aizvien vairāk vecāki pamatoti jautā – kāpēc mani kā vecāku atgrūž no skolas un skolā notiekošā, ja es uzticu valstij sava bērna izglītošanu un audzināšanu? Bieži vien mēs vecāki paši grēkojam – baidāmies iet uz skolu, runāt par esošām problēmām. Bet ja mēs neiesim un nerunāsim, tad skolas durvis būs aizvērtas un mēs nekad neizpratīsim kas notiek skolās un kā jūtas tajās mūsu bērni. Skola nevar būt atrauta no pārējās sabiedrības. Vecāki ir izglītības sistēmas pasūtītāji un valsts ir izglītības pakalpojuma sniedzējs. Līdz ar to vecākiem ne tikai tiesības, bet arī pienākums aktīvāk iesaistīties skolas dzīvē un lēmumu pieņemšanā. Jo tas skar mūsu bērnus un arī viņu dzīves nākotnē…
    Tādēļ ir svarīgi iedziļināties uzsākto reformu būtībā un aktīvi līdzdarboties, nebaidīties izteikt savas idejas un viedokļus.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *